utorak, 8. rujna 2015.

Ajvar

Ajvar je neizostavni dio zimnice. To je vrsta namaza koji se može koristiti i kao prilog ili dodatak jelima.
Može se praviti različitog sastava i količine, ali moja sestra i ja ga obično pravimo po starom dobrom receptu Makedonskog porijekla, uz neke male izmjene.
 


          SASTOJCI
  • 10 kg crvenih paprika ( roga )
  • 2 kg patlidzana
  • 1,5 l suncokretovog ulja
  • bijeli luk po želji
  • ljute paprike ( paradajzuše) po želji
  • so
  • esencija može, ali ne mora. Bitno je da ajvar dobro upečete, i vakumirate 
    pa onda nema potrebe za esencijom.

Očišćene paprike poredajte u pleh, na koji ste prethodno stavili papir za pečenje. Nakon pečenja je poželjno da ih složite u pvc kesu, svežete i pustite da malo odstoje, ili u veliku šerpu i poklopite. U kesi ( šerpi ) će se "potpariti" pa ćete ih moći lakše oguliti. 
Patlidžan ogulite i također stavite u pećnicu.
Nakon što ogulite paprike i ispečete patlidzan, onda sve to zajedno sameljite.


Ukoliko imate divnog zeta kao što ga ja imam, onda imate sreću da taj dio posla nikad ne morate raditi vi, on će umjesto vas :)

Važno je napomenuti da je mnogo posla oko ovog ajvara, tako da ne bih nikom preporučila da pravi sam. Najbolje je da imate svoju ekipu, kad je zimnica u pitanju, ajvar posebno. Tako npr.ja sve pravim zajedno sa mojom sestrom Almom i zetom Amirom koji su pravi experti za zimnicu. Uz njihovo znanje i rad, ni meni nije ništa teško. Pomažem i učim.

Postavite veliku šerpu ( kazan ) na vatru, ulijete ulje, pa na zagrijano ulje saspete samljevene sastojke.
Ajvar se kuha uz neprestano miješanje velikom drvenom napravom ( u narodu poznatom kao čugelj ). U slučaju da prestanete s miješanjem velika je mogućnost da vam zagori i onda ste sve upropastili.

Pred sami kraj, dodajete sitno isjeckan bijeli luk i posolite po želji.
Provjeravate da li je gotovo tako što uzmete uzorak na tanjir, ohladite i gledate čvrstoću.