utorak, 22. rujna 2015.

Turšija


Turšiju već godinama pravim po receptu koji sam dobila od sestrine svekrve, rahmetli Saime. Što se mene tiče, recept je odličan i nemam potrebe za mijenjanjem, ili isprobavanjem nekog drugog. Povrće ostane čvrsto i ukusno sve do proljeća.

SASTOJCI:

  • paprike ( paradajzuše )
  • karfiol
  • zeleni paradajz
  • mrkva
  • biber u zrnu
Znam da mnogi stavljaju i luk u turšiju, ali ja ne stavljam jer mi onda sve povrće dobije okus luka, a ja to ne volim. Želim da mi mrkva ima okus mrkve, karfiol ima svoj poseban šmek, a paprike da ne govorim... Dakle, turšija bez luka.

Što se količine tiče, moja mjera vam nije validna jer sam ja pravila uduplano, zato što ćemo turšiju dijeliti sestra, mama i ja. Osim toga ništa ne vagam, sve uzimam otprilike.

Očišćeno povrće ravnomjerno slažete u tegle, i po vrhu dodate biber u zrnu.


Tako spremljeno povrće zalijete vodom za turšiju, a nju pripremite sa slijedećim sastojcima:

  • 10 l vode
  • 1,5 l sirćeta ( alkoholni ocat 9% )
  • 2 kesice vinobrana
  • 30 supenih kašika soli
  • 15 supenih kašika šećera
Vodu sa svim ostalim sastojcima miješajte dok se šećer i sol ne otope.
Kad povrće zalijete vodom za turšiju, samo zavrnete poklopce, i to je to - nije potrebno nikakvo vakumiranje.

Čuvajte galone na hladnom i tamnom mjestu, i uživajte u predivnom povrću sve do proljeća.


Ukoliko vam ostane viška vode, onda izrežite bilo kakvih paprike ili uzmite nekog drugog povrća, poredajte u male tegle i zalijte s tim viškom. Šta god da pokiselite s tom vodom valjat će. Svoj višak sam iskoristila za ove tri male tegle s narezanim paprikama.